SYAA | Proiect amenajare urbana: Pod Mihai Voda
  • Proiect amenajare urbana: Pod Mihai Voda
  • Schita Proiect amenajare urbana: Pod Mihai Voda
  • Proiect amenajare urbana: Pod Mihai Voda pietonal si pentru biciclisti
  • Proiect amenajare urbana: Pod Mihai Voda peste Dambovita
  • Proiect amenajare urbana: Pod Mihai Voda peste Dambovita, Bucuresti
  • Proiect amenajare urbana Pod Mihai Voda peste Dambovita, Bucuresti
  • Pod Mihai Voda peste Dambovita, Bucuresti - proiect amenajare urbana
  • Pod Mihai Voda peste Dambovita - proiect amenajare urbana
  • Pod Mihai Voda peste Dambovita, Bucuresti - proiect amenajare urbana pietonal si biciclisti
  • Pod Mihai Voda peste Dambovita, Bucuresti - proiect amenajare urbana pietonal si biciclisti
  • Pod Mihai Voda peste Dambovita - proiect amenajare urbana pietonal si biciclisti
  • Proiect amenajare urbana
  • Pod Mihai Voda peste Dambovita, Bucuresti - proiect amenajare urbana: capat de pod
  • Pod Mihai Voda peste Dambovita, Bucuresti - proiect amenajare urbana: capat de pod
  • Pod Mihai Voda peste Dambovita, Bucuresti - proiect amenajare urbana pietonal si biciclisti
  • Pod Mihai Voda peste Dambovita, Bucuresti - proiect amenajare urbana

Pod Mihai Voda

Ansamblu Urban Complex – Pod Mihai Voda, pod pietonal si pentru biciclisti peste Dambovita si parcaje subterane.

Proiect din cadrul Proiectului Integrat de Dezvoltare Urbana (PIDU)

Tip: amenajare urbana, infrastructura; Functiune: Pod pietonal si pentru biciclisti; Amplasament: Bucuresti, Romania; Beneficiar: Municipiul Bucuresti; Proiectare: Rezistenta: Iptana; Suprafata: A teren: 20.418mp; A cd: 2.682mp, Stadiu: in lucru; Anul: 2011

In momentul de fata legatura pietonala intre Centrul Istoric si zona verde a Parcului Izvor, iar mai departe cea catre centrele de interes din sudul orasului este blocata prin disparitia in anii ’80 a podului Mihai Voda. Apare astfel necesitatea de a realiza un pod pietonal si pentru biciclisti, care sa traverseze Dambovita si Splaiul Independentei in dreptul strazii Lipscani.

Podul este conceput sub forma unei “camere urbane”, un spatiu al comunitatii si al autoreflexiei. La nivel urban silueta podului sustine liniile de forta ale tesutului urban, definind clar spatiul construit de cel liber si realizand un context avantajos pentru scuarul ce adaposteste Memorialul Holocaustului.

La nivel cultural, podul este si un simbol al memoriei colective, recladind simbolic vechiul Pod Mihai Voda. Podul isi propune si sa suplineasca lipsa de spatii de servicii de care sufera Parcul, oferind spatii de intalnire si socializare orientate spre vest pentru a exploata la maximum privelistea apusului peste oglinda de apa a Dambovitei. Pe malul drept coborarea se face printr-un amfiteatru larg, plantat, ce ofera un loc de popas si pretextul unor evenimente urbane.

Parcarile subterane sunt organizate pe ambele maluri ale Dambovitei, cea de pe malul stang desfasurandu-se pe doua niveluri si oferind 127 locuri de parcare iar cea de pe malul drept desfasurandu-se pe un singur nivel si avand o capacitate de 150 locuri.